زندگي ما در دستهاي شماست
لقمان مرادي لقمان مرادي

اطلاعيه شماره ٣ کمپين نجات زانيار و لقمان مرادي

 

. اين آخرين پيام زانيار مرادي از زندان است!

Foto: ‎دو زندانی کرد در خطر جدی اجرای حکم اعدام قرار دارند" آخرین عکس "
http://kampain.info/mer.php?id=509
خبرهای مبنی بر خطر اجرای حکم اعدام دو تن دیگر از زندانیان سیاسی و مدنی کرد بنامهای زانیار و لقمان مرادی که هر لحظه امکان اعدامشان وجود دارد.
این در حالیست که پدر این دو زندانی به کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفت که امام جمعه مریوان با کمک نهادهای امنیتی در تلاش است تا حکم اعدام زانیار و لقمان مرادی را به اجرا درآورد، از طرفی دیگر بنا به منابع خبری این حکم به احتمال زیاد ظرف روزهای آینده اجرا خواهد شد. که گویا زانیار و لقمان مرادی در خطر قریب الوقوع اجرای حکم اعدام قرار دارند.
آقای مرادی افزوند که همانگونه که اطلاع دارید حکم اعدام «زانیار و لقمان» مرادی توسط قضات شعبه ۱۴ دیوان عالی کشور تایید و به اجرای احکام فرستاده شده است. و هر لحظه امکان اجرای حکم وجود دارد و از طرفی دیگر ماموستا شیرزادی در تلاش است تا حکم را به اجر درآورد.و با وضعیتی که هست احتمال همه چیز وجود دارد.
از این رو امکان اجرای حکم اعدام, این دو جوان کرد را هر لحظه تهدید می کند.همان طور که در چند سال اخیر شاهد آن بودیم در بی خبری مطلق بسیاری از فعالان سیاسی را به دارآویختند.
زانیار و لقمان مرادی مورخه‌ی پنجم مهرماه سال ١٣٨٨ به اتهام قتل فرزند امام جمعه‌ی شهر مریوان و همکاری با یکی از احزاب کرد از سوی نیروهای امنیتی رژیم اسلامی ایران بازداشت شدند.
دی‌ماه سال ١٣٨٩ از سوی قاضی صلواتی در شعبه‌ی ١٥ دادگاه انقلاب تهران به اتهام "محاربه و مفسدفی‌الارض" هر دوی آنها را به اعدام محکوم کرد. پیشتر نیز لقمان و زانیار مرادی در یک رنج‌نامه گقته بودند که ما خواهان ادامه زندگی بوده و اعلام کرده‌اند: در زندان رژیم و تحت شکنجه به این اتهام تن داده‌ و تمام اتهامات وارده را رد کرده‌اند. 
شنبه گذشته نیز، دو زندانی دیگر کرد به نام حبیب الله گلپری‌پور در زندان ارومیه و رضا اسماعیلی در زندان سلماس اعدام شدند. 
از این رو کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی از تمامي سازمانها - نهادها ومجامع حقوق بشري وتمام وجدان هاي بيدار در سراسردنيا بخصوص مردم ایران و به ویژه مردم کردستان ميخواهيم در مقطع حساس كنوني حمايت خود را از زندانيان سياسي ومدني كرد اعلام ومانع از وقوع فاجعه وتراژدي دیگری باشيم كه در حال وقوع مي باشد.‎

براي نجات جان محکومين به اعدام به هر طريق ممکن اعتراض کنيد!

موجي از اعتراض در شهرهاي کردستان عراق و ترکيه٬

تظاهرات در اروپا و کانادا

 

حکومت اسلامي سبعانه ميکشد. تنها در هفته گذشته ٣۴ نفر اعدام شدند. اين جنايات نبايد بي پاسخ بماند. مردم آزاده و معترضين به اعدام بايد در همه جا به خيابان آمده و بهر طريق ممکن به اين جنايات حکومت فاشيست اسلامي اعتراض کنند و پوزه این رژیم را به خاک بمالند.

بعد از اعدام ۱۸ فعال سياسي در روز ۲۶ اکتبر٬ و اعدامهاي گسترده در روزهاي اخير، موجي از ابراز انزجار و نفرت در ايران و در دنيا عليه اين سبعيت حکومت اسلامي به راه افتاد. در پاريس و فرانکفورت٬ تورنتو و استکهلم و شهرهاي ديگری در اروپا معترضين به اعدام دست به اعتراض زدند.

در سليمانيه٬ اربيل٬ پنجوين٬ گور و شهرهاي ديگر کردستان عراق و ترکيه هزاران نفر به خيابان رفته و به اين جنايات اعتراض کردند.

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/935510_620197774704446_124324068_n.jpg

فراخوان هاي متعددي در دو روز گذشته از طرف احزاب اپوزيسيون جمهوري اسلامي و نهادهاي عليه اعدام در محکوميت اين اعدامها منتشر شده و ميتينگها و جلسات متعددي در روزهاي آتي در کشورهای مختلف فراخوان داده شده است. رسانه های متعددی با پخش برنامه ويژه و برنامه هاي زنده به گفتگو با مردم پرداخته و همگان را به اعتراضي عمومي دعوت ميکنند.  

 

حضور مادر فرزاد کمانگر در منزل حبيب گلپري پور و ابراز همدردي با خانواده حبيب:

گريه نکنيد، به افتخار فرزندانمان که در راه آزادي جان باختند٬ کف بزنيم!

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/906765_619337208123836_918525176_o.jpg

 

روز يکشنبه مادر فرزاد کمانگر و مادران ۲۰ نفر از جانباختگان راه آزادي در منزل حبيب گلپري پور حضور بهم رسانده و با مادر و خانواده حبيب ابراز همدردي کردند. خبر حاکي است که مادر فرزاد کمانگر در اين جمع صحبت کرده و ميگويد فرزندان ما در راه آزادي جان سپردند و بهمين دليل به احترام آنها از جا برخاسته و دست ميزنيم. مادران جانباختگان و حاضرين در آن جمع از جا بلند شده و به افتخار فرزندانشان دقايقي کف زدند.

 

نامه خداحافظي حبيب گلپري پور

حبیب‌ گلپری‌پور در 4 آبان 1392 همراه با «رضا اسماعیلی» در زندان‌های ارومیه و سلماس اعدام شدند. حبیب قبل از اعدام نامه‌ کوتاهی نوشته است که متن آن را در زیر می‌آوریم:

 

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/1383709_710411008989069_1563589936_n.jpg

 


«سلام ؛ مدت
۴ سال می باشد که حسابی تو زحمتتان انداختم. امیدوارم زحمت های مرا ببخشید، برای تمامی شما آرزوی موفقیت می‌کنم.
به مادرم بگویید هروقت دلش تنگ شد توی آبیدر می‌تواند مرا ببیند. من همیشه با او هستم پس فکر من نباش. دوست دارم که روزهای بعدی خوش باشد و من اینجوری خوش می باشم و اگر خوشحالی مرا می‌خواهید خوشحال باشید.
پدر عزیزم از تمامی زحماتی که برایم کشیدی ممنون هستم از اینکه نتوانستم پسر خوبی برایت باشم مرا می بخشید. برای تمامی خواهر و برادرانم آرزوی موفقیت می کنم و بهترین زندگی را برای شما آرزو دارم. 
خداحافظ، حبیب الله گلپری‌پور

 

تظاهرات در سليمانيه عراق و اعتراض کنسولگري رژيم

روز چهارشنبه ٣۰ اکتبر در مرکز شهر سليمانيه يک ميتينگ اعتراضي عليه اعدامها در ايران برگزار شد.

http://nnsroj.com/userfiles/image/ammar/rojhelat/hebib/hebib5.jpg

در اين ميتينگ اعتراضي نمايندگان احزاب و سازمانهاي متعدد سياسي و اقبال مرادی پدر زانيار سخنراني کردند. طبق خبري که به کميته بين المللي عليه اعدام رسيده است٬ نمايندگان جمهوری اسلامی با نمايندگان اتحاديه ميهني کردستان تماس گرفته و از آنها خواسته بودند مانع برگزاري ميتينگ اعتراضي شوند.

 

تظاهرات در اربيل

روز پنجشنبه ٣۱ اکتبر مردم اربيل در يک حرکت گسترده اعتراضي عليه اعدامها حضور بهم رسانده و سپس بسوي دفتر سازمان ملل در اين شهر راهپيمايي کردند. تظاهرات کنندگان شعارهايي در دست داشتند به زبانهاي کردي و فارسي و  انگليسی تحت عنوان: نه به اعدام، آری به زندگی.

 

https://www.facebook.com/photo.php?v=627337547304720&set=vb.100000854404027&type=2&theater

 

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1381891_620197541371136_122635817_n.jpg

 

هزاران نفر از مردم شهر مرزی "گور" در ترکيه دست به يک ميتينگ اعتراضي عليه اعدام زدند.

 

مردم شهر مرزی "گور" با تجمعی اعتراضی در مقابل گذرگاه مرزی این شهرستان، اعدام زندانيان سياسي توسط جمهوری اسلامی ایران را محکوم کردند.

 

http://nnsroj.com/userfiles/image/ammar/bakur/gever/gever4.jpg

 



تظاهرکنندگان که از مرکز شهر جولمرگ و مناطق اطراف آن در این تجمع شرکت کرده بودند، پس از پیمودن حدود سه کیلومتر راهپیمایی در منطقه مرزی "اسندره" به تجمع خود پایان دادند.

نیروهای امنیتی دولت ترکیه در گذرگاه مرزی اسندره، تدابیر امنیتی شدیدی را در پیش گرفته بودند.

 

اعتصاب غذاي زندانيان سياسي در اعتراض به اعدامها

روز چهارشنبه ۸ آبان ماه محمد امين عبداللهي و فخر الدين فرجي زندانيان سياسي دست به اعتصاب غذا زدند. اخبار حاکي از اعتراض زندانيان اروميه به اعدامها در ايران است و در کرمانشاه و سنندج و اروميه نيز تعدادی از زندانيان به اعتصاب غذا دست زده اند.

 

ديده بان حقوق بشر با دادن بيانيه اي خواهان توقف اعدامها در ايران شد.

http://www.hrw.org/news/2013/10/28/iran-set-immediate-moratorium-executions

 

برگزاري کنفرانس عليه اعدام در شهر استکهلم سوئد

به دعوت کميته بين المللي عليه اعدام در سوئد که هرمز رها آنرا نمایندگی میکند، کنفرانسی با حضور سخنرانان ماريا رشيدي٬ ايرج مصداقي٬ نازي پيغمبريان٬ مينا احدی و مهوش علاسوندي در استکهلم برگزار شد. سخنرانان در مورد ضرورت و مبرميت اعتراض عليه اعدامها و جايگاه اعدام در جمهوري اسلامي ا يران به تفصيل صحبت کردند. گرداننده کنفرانس کيميا پازوکي بود.

 

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/969344_10201242431807429_656795029_n.jpg

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1395147_10201242432207439_614640133_n.jpg

 

فيلم اين کنفرانس را در اينجا ملاحظه میکنيد:

https://www.youtube.com/watch?v=sbC6UZuhZVk#t=12

 

کميته بين المللي عليه اعدام  به همه سازمانها، نهادها و فعالینی که فعالیت خود عليه اعدام را گسترش داده اند٬ درود ميفرستد و يکبار ديگر از همگان ميخواهد فعالانه عليه اعدامها اعتراض کنند. ما مردم مريوان و کردستان را به برپايي اعتصاب عمومي يکپارچه فراميخوانيم.

 

براي نجات جان محکومين به اعدام براي نجات جان زانيار و لقمان مرادي بپا خيزيد!

 

کميته بين المللي عليه اعدام

۱ نوامبر ۲۰۱٣






November 1st, 2013


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها